Giant
Kód: CAM001209Související produkty
Detailní popis produktu
Moderní víceúčelová slaňovací brzda, která splňuje ty nejpřísnější nároky technik lanového přístupu a požadavky profesionálních záchranných složek. Patentovaný vnitřní mechanismus v kombinaci s robustní kovanou konstrukcí a vyspělou ergonomií zajišťuje výjimečnou kontrolu i nad velkým zatížením (do 210 kg při 2 osobách).
Kromě funkce slaňovací brzdy je Giant certifikovaný také jako pohyblivý zachycovač pádu (pro lanové traverzy), blokant a jistící zařízení pro lezení, což z něj činí nejvyspělejší pomůcku svého druhu na trhu.
Vysokou míru bezpečnosti zajišťuje funkce „anti-panic“, která v případě příliš velkého tlaku na spouštěcí páku brzdu automaticky uzamkne a okamžitě tak zastaví spouštění či slaňování.
Další funkcí, kterou oceníte, je ruční uzamčení brzdy na laně (páka v pozici FULL LOCK) bez nutnosti dalších úkonů. V situacích, kdy potřebujete zajistit rychlý průchod lana brzdou (bez nebo jen s malým zatížením), můžete pomocí externího tlačítka podržet vačku v otevřené poloze. Samozřejmostí je možnost založení brzdy na lano bez nutnosti odepnutí brzdy z karabiny, čímž zamezíte nechtěnému upuštění. Velký připojovací otvor umožňuje vložení druhé karabiny, která pak zcela zamezuje otevření brzdy.
Logický průběh lana spolu s jasným vnějším i vnitřním znázorněním usnadňují založení lana.
Certifikace:
- EN 12841 pro použití v lanovém přístupu se statickým lanem o průměru 10-11,5mm:
- Typ C: slaňovací brzda pro pracovní lano s maximálním zatížením do 210 kg
- Typ B: blokant pro pracovní lano s maximálním zatížením do 210 kg
- Typ A: zachycovač pádu pro bezpečnostní lano s maximálním zatížením do 120 kg
- EN 341/2A: záchranná a evakuační slaňovací brzda pro 10,5 mm statická lana s maximálním zatížením do 200 kg
- ANSI/ASSE Z359.4: záchranná a evakuační slaňovací brzda pro 11 mm statická lana
- EN 15151: pro výstupy na konstrukce při použití horolezeckých technik s dynamickými lany o průměru 9,9 – 11 mm.
Vlastnosti:
- Slaňovací brzda, pohyblivý zachycovač pádu, blokant a jistící zařízení pro lezení
- Funkce „anti-panic“
- Uzamčení brzdy FULL LOCK
- Patentovaný vnitřní mechanismus
- Použití: Lanový přístup, stromolezení / arboristika, profesionální záchrana, sebezajištění
Parametry:
- Záruční doba: 2 roky
- Hmotnost: 540g
- Pevnost: 20kN
- Průměr lana: 9,9mm - 11,5mm
- Maximální zatížení: 210kg
Doplňkové parametry
Kategorie: | Slaňovací brzdy |
---|---|
Hmotnost: | 0.28 kg |
Kód produktu: | 997 |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Pouze registrovaní uživatelé mohou vkládat příspěvky. Prosím přihlaste se nebo se registrujte.
Kde silnice končí…
… cesta vzhůru začíná. Už 600 let se v horách nad jezerem Como – v městečku Premana – z generace na generaci předává kovářské řemeslo. To nejkrásnější kování na benátské gondoly vždy pocházelo právě z Premany. A když si v roce 1889 otevřel Nicola Codega vlastní kovářskou dílnu, začal se tam nahoře, na konci silnice, vyrábět také C.A.M.P. – Costruzione Articoli Montagna Premana.
4. generace
Nicola, Antonio, Orazio, Eddy. Už čtvrtý Codega stojí v čele společnosti a C.A.M.P. stále zůstává ve vlastnictví jedné rodiny.
3. na světě
C.A.M.P. kupují lidé ve více než 80 zemích světa a i díky tomu je světově třetí nejprodávanější lezeckou značkou.
1000 metrů
Tak vysoko leží Premana. V tomto městečku na konci silnice žije 2300 obyvatel a mnoho z nich pracuje pro C.A.M.P.
100 let tam vyrábí cepíny
V Premaně umí zacházet s kovy jako málokdo na světě a ovládají tam techniky, které jsou pro jiné nemyslitelné. Také proto mladí lidé odcházejí studovat do měst v údolí s úmyslem brzy se vrátit zpátky do hor a navázat na řemeslo svých rodičů. C.A.M.P. tak nevzniká pouze v továrně na Via Roma, ale také v šesti rodinných dílnách rozesetých po celé Premaně.
Mnohokrát první
Za posledních sto let navštívili kovářské dílny Codegových osobnosti jako Riccardo Cassin, Yvon Chouinard nebo Greg Lowe. Přicházeli tam nahoru do hor se svými nápady, protože jedině v Premaně dokázali jejich myšlenky proměnit v reálné produkty, které se pak mohly objevit v rukách desítek tisíc horolezců. I díky těmto jménům byl C.A.M.P. tolikrát první.
1920
První cepín, který Antonio Codega ukoval v Premaně. Další tři tisíce jich pak ukoval pro italské alpské jednotky.
1944
První návštěva Riccardo Cassina v dílně Antonia Codegy. Když se tam později vrátil, držel už v rukou nákresy čtyř nových cepínů.
1969
První cepín na světě s hliníkovým topůrkem nazvaný Cerro Torre. Do té doby byla topůrka pouze dřevěná.
1972
Cepín Chouinard Zero, jehož hrot měl podle návrhu Yvona Chouinarda geometrii vhodnou také pro lezení strmých ledů.
1980
První ledolezecký cepín s vyměnitelným hrotem a kladívkem Hummingbird a rámové mačky Footfang podle návrhů Grega Lowa.
1984
První cepín na světě s karbonovým topůrkem. Jednalo se o vylepšenou verzi lezeckého cepínu Hummingbird.
1987
První použití slitin z leteckého průmyslu a z nich vyrobená nejlehčí karabina na světě Nano Wire o hmotnosti 33 g.
1994
Skialpinistický cepín HL250, mačky LC480 a přilba LW260. Vše tehdy nejlehčí na světě. Čísla v názvu vyjadřují hmotnost.
1997
Nejlehčí sedací úvazek na světě C.A.M.P. XLH130 s hmotností pouhých 130 g. Určený byl především pro skialpové závody.
Dnes
Opět nejlehčí na světě: cepín Corsa Race (185 g), sedací úvazek Alp Race (68 g) a nejlehčí funkční karabina Nano 22 (22 g).
Alpinismus
Cassin, Bonatti, Kukuczka nebo celá skupina Ragni di Lecco. Legendy, které při cestě za svým snem důvěřovaly produktům z Premany. A také jejich zásluhou dnes v Premaně tak dobře vědí, co opravdoví alpinisté potřebují.
Sportovní lezení
V 80. letech byl C.A.M.P. u toho – podporoval Rock Stars jako Patrick Berhault a Catherine Destivelle, když na skalách hledali hranice možného. A pokračuje v tom dodnes – třeba s Janjou Garnbret nebo Stefanem Ghisolfim.
Skialpinismus
Při sledování jakéhokoliv skialpového závodu vám neunikne, kolik závodníků nosí batohy, helmy a cepíny C.A.M.P. V Premaně totiž umí vyrobit skutečně ultralehké věci – nicméně nikdy ne na úkor odolnosti a funkčnosti.
Práce ve výškách
Na vývojovém oddělení v Premaně pracují inženýři, kteří nevypustí do světa něco, o čem nejsou 100% přesvědčení, že lidem ve výškách usnadní život. A tak je pracovní vybavení C.A.M.P. nejenom lehké, ale také za každé situace funkční.